Title

Weet je het zeker?

Forum Poedel die kramp in een been krijgt (9)

Poedel die kramp in een been krijgt (9)

Monica 
Citaat | 5 jaren geleden

Een vriendin van mij heeft een poedel, die net een jaar oud is geworden. Sinds ze de hond heeft is die altijd ziek. Het ene na het andere. Hij heeft twee of drie keer een blaasontsteking gehad, twee keer en ontsteking in zijn oortjes. De eerste keer dat hij ziek was, was ie maar vier maandjes oud of zoiets. Een keer had hij bloed in de ontlasting, omdat hij niet kon poepen, en zo hard moest drukken.

Iets heel anders: Volgens mijn vriendin had hij al vorige winter last van een achterpootje. Het is alsof hij soms kramp in een achterpoot krijgt. Gelukkig was dat in de zomer weg, had hij geen last van. Maar nu het kouder is begonnen te worden, blijkt het dat het terugkomt. Woensdag ochtend toen ze op gingen staan en de hond eten geven. Nou, de arme hond die was helemaal stijf in een achterpoot/been, gewoon kramp in zijn achterpoot of zoiets. Nou de man van mijn vriendin ging het hondje even helpen, zijn poot masseren. Gisteren ochtend, was het nog erger. Ze gingen gewoon s'ochtends opstaan, het hondje ging uit zijn mandje opstaan. En weer dat poot... maar waarschijnlijk had hij heel erg last van kramp want het deed pijn. Wat ging het hondje kaaihard gillen zei mijn vriendin. Haar man weer het hondje helpen, pootje masseren.

Volgens mij klinkt dit heel vreemd. Is er iemand die ook dit heeft meegemaakt met zijn hond?

Monica 
Citaat | 5 jaren geleden

Heeft niemand een idee wat het zou kunnen zijn?

Robert 
Citaat | 5 jaren geleden
edited by
Robert 

Ik heb geen idee Monipen. Misschien is het verstandig om met de poedel even langs de dierenarts te gaan. Als het diertje gaat gillen van de pijn is het zeker niet goed

anita 
Citaat | 5 jaren geleden

dierenarts is een goed idee, eeven een foto van die heupjes ,

ik denk daar zit het probleem..

Citaat | 5 jaren geleden

Kan het ook geen artrose zijn? Daar is hij wel een beetje jong voor ... Maar je weet maar nooit! Trouwens, oorontstekingen komen heel vaak bij poedels voor!

Monica 
Citaat | 5 jaren geleden

Deze week is het hondje van mijn vriendien heel erg ziek geworden. Koorts, en hij had moeite met ademen. Dus is weer naar de dierenarts geweest. Het blijkt dus dat hij, weer, en infectie in zijn longen heeft. Dit heeft hij dus al eerder gehad. Dus antibiootikakuur weer dan. Zo vaak krijgt ie antibiotika. Zielig voor zo'n jong beest. En dat been gaat ook niet goed, dus heeft dierenarts gekeken. De dierenarts zei dat het hondje luxatie van kie heeft of zoiets. Het hondje moet geopereerd worden. Zielig eh? Maar eerst moet ie weer goed van die infectie worden. Het is ongeloofelijk hoe vaak dit hondje ziek is!

Ik zei tegen mijn vriendien dat zij had die hondje niet uit een dierennwinkel in Italie moeten kopen. Het enigste wat ze van weet is dat ie uit Hongarije of zoiets komt. Volgens mij is het broodfokken. Echt, zie je nu wat het hun geld gaat kosten. Mijn vriendien had het hondje als puppy gewoon in de dierenwinkel gekocht. Ze vond het hondje zo schattig bij de raam in de dierenwinkel. Paar maanden later is ze naar Nederland verhuisd, en nam ze het hondje mee. Hondje is nu 1,5 jaar heeft ze aan mij net verteld. Want hun wonen pas een jaar in Nederland en hondje was 6 maandjes toen ze hier kwamen.

Monica 
Citaat | 5 jaren geleden

Het is gisteren ineens erger gegaan met het hondje. Hij is heel erg gaan beven en hij had erg pijn in zijn nek. De dierenarts dacht misschien meningitis, of misschien een soort liesbreuk (hernia in het Engels) in zijn nek. Ik vind het heel raar, ja heel vreemd dit. In ieder geval hebben ze een bloedonderzoek laten doen, en Tomy (het hondje) moet nu 10 dagen lang antibiotikakuur maar ook cortisoon slikken. Het arme beest. Ik vind het zo zielig dat ie zo vaak zo ziek is.

anita 
Citaat | 5 jaren geleden

weet dat wat ik nu zeg misschien hard klinkt maar ik denk dat het beter is voor dat hondje dat die uit zijn lijden wordt verlost..die dierenarts verrijkt zich aan dat arme beestje en die baasjes lijden ook..soms heb je geen keus..ja maar of dat ten goede van dat hondje komt??? kan me wel indenken dat dat erg moeilijk is maar dit is ook geen leven zo..en omdat hij nog zooo jong is kan het alleen maar erger worden..maar wie ben ik om te zeggen wat ze moeten doen..ik geef nu alleen mijn mening..

als het mijn hondje was..wou ik het niet langer laten lijden......

Citaat | 5 jaren geleden

Deel 1:
http://www.trosradar.nl/uitzending/item/855/illegale-hondenhandel/?tx_brmenu2010[year]=2006

Deel 2:
http://www.trosradar.nl/uitzending/item/859/hondenhandel---vervolg/

... Ik kan Anita ergens dus GEEN ongelijk geven!

ALSJEBLIEFT MENSEN, KOOP GEEN HOND UIT EEN DIERENWINKEL DOOR TE DENKEN DAT DAT ZIELIG IS DAT ZO'N PUPJE DAAR ZIT !!! DOE HET NIET, WANT, WIE GEEN HONDJE UIT EEN DIERENWINKEL HAALT, STEUNT OOK DE BROODFOK NIET!

Je moet ingelogd zijn